19 januari 2012

Svar till Sus

Sus undrar: Hur har ni resonerat kring eventuella faror, risker med att resa och bo utomlands med barnen? 

Det är farligt att leva. Jag är ganska lättskrämd och orolig av mig och har tänkt ut ett oändligt antal skräckscenarier där barnen blir kidnappade, drunknar, överlever en bilolycka där vi dör och ingen pratar deras språk, blir uppätna av hajar, störtar med flygplan och så vidare. Speciellt om kvällarna, innan vi åkte iväg låg jag och funderade.

Men jag vill inte låta oron vinna. Hittills har det gått bra i 100% av fallen, (och de flesta olyckorna sker i hemmet), så jag försöker bara lita på att allt fortsätter att går bra.

Och så har vi valt att åka till ett EU-land där sjukvården lär vara fantastisk, om man behöver anlita den. Vi har en reseförsäkring. Vi känner oss dessutom väldigt trygga här, som vi anade. Indien, där vi reste ett par månader när vi var yngre, var aldrig ett alternativ, det hade inte känts tryggt. Men här är det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar