12 januari 2012

Livet

Jag kan inte låta bli att säga det om och om igen: jag älskar vår nya dygnsrytm! Jag vaknade fem i sex i morse efter en niotimmarsnatt, steg upp och satte mig på terrassen med datorn för att skriva lite. Efter en stund dök Lovis upp, också hon hade sovit en lång och skön natt, vi satt här och pysslade (hon löste korsord) tillsammans en stund tills de andra vaknade.

Sedan packade vi våra väskor och åkte båt till Fort-de-France, Martiniques huvudstad. Vår höjdpunkt (jag har inte diskuterat saken med Caj, men jag gissar att han håller med) var frukt- och kryddmarknaden vi besökte, samt att vi fick handla ordentligt med mat just innan vi åkte hem igen. För barnens del var det nog lekplatsen i snabbmatsrestaurangen där vi åt. Lite som Touhutalo i miniatyr. Riktigt bra.

På vägen hem höll vi på att svettas ihjäl. Så vi bytte hastigt om och kastade oss i havet i en timme eller så. Idun tycker plötsligt betydligt mer om att bada och Lovis håller på att lära sig att simma. Till kvällsmat gjorde vi getost och honungsgratinerade baguetter och en sallad.

Nu är klockan lite över åtta, jag skall försöka jobba en timme eller så, barnen sover och Caj sitter i sovrummet och gör musik. Själv befinner jag mig på terrassen med ett glas rött, lite choklad och ett manus som sakta men säkert blir något helt annat än jag tänkte mig. Det är varmt, mörkt och nattljuden ljuder i bakgrunden. Jag kunde ha det mycket, mycket sämre. Ah! Livet!

10 kommentarer:

  1. Det låter verkligen som LIVET. Njut!

    SvaraRadera
  2. Det låter verkligen som LIVET. Njut!

    SvaraRadera
  3. Det låter SÅ härligt, Malin! Jag&Magnus följer annars din blogg dagligen, även om vi inte kommenterar särskilt mycket eller alls. Bara så du vet :)

    SvaraRadera
  4. Låter härligt. Njuter bara av tanken då jag läser ditt inlägg. Ha det bra på er vistelse!/Anette

    SvaraRadera
  5. Åh. Avundsjukan. Jag vill också sitta på terassen och äta choklad. Men snart, snart är det slutet på mars när jag också får ta min väska och åka bort, om så bara för en vecka.

    SvaraRadera
  6. åh så underbart. En solgul apelsin två månader framöver! KRAM Kusin E&co

    SvaraRadera
  7. Fröken Nytta: Vi njuter!
    Danne: Vad roligt att ni också är här och läser!
    Anette: Vad bra att solen räcker ända dit!
    Christina: Mars kommer fortare än du anar. Tyvärr för oss, eftersom vi då är hemma igen.
    Emma: Ja! Marc hade alldeles rätt om karibien, här är härligt!

    SvaraRadera
  8. Nåh, det gör det säkert.. Men ni får passa på att njuta nu. :)

    SvaraRadera
  9. Härrigu Malin! Det är fredag kväll, snöstorm och jag sitter ensam på jobbet med jourtelefonen och en text om ökat sälbestånd i Östersjön. Njut människa, njut!

    SvaraRadera
  10. Christina: vi njuter!
    Karin: Jag njuter lite extra för din del också, och lagrar lite njut eftersom vi snart nog ändå är tillbaka i verkligheten med sälbestånd och kvällsjobb...

    SvaraRadera