23 maj 2013

V. 37+0

Ingen bebis idag heller. Däremot har vi varit på vårt första föräldramöte eftersom Lovis börjar ettan i höst. Jag gillar att förskolan är integrerad i den vanliga skolan, det gör skolstarten odramatisk. Och från och med hösten kommer vi att ha Lovis och Idun i samma korridor eftersom 1a har sitt klassrum bara några dörrar från förskolan. Smidigt, smidigt!

Nu när vi bekantat oss med både förskolan och ettan är det bara två vårfester kvar att avverka, sen är det sommarlov. Idun har sin fest i morgon (man ska ha en rolig hatt på huvudet. Alla i familjen har en utom jag. Jag måste komma på något under natten. Tips emottas gärna.)  Lovis har sin om en vecka. Jag känner att det verkligen är dags för lov och ledighet och avsaknad av tider att passa och sånt. Sånt i det här fallet kunde till exempel vara en förlossing. Jag är ju faktiskt i vecka 38 nu. Så bebin räknas kanske (enligt nån) som fullgången. Kom kom!

(Slänger in det sista i bb-väskan innan jag går och lägger mig. Man vet ju aldrig.)

10 kommentarer:

  1. Bästa nattdimman nu och må alla träd invänta bara dej.
    Lyckans dej.
    Finns inget större...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sov nog bara. Var på vessan ungefär tre gånger, så ganska lite. Men för varje natt som bebin inte kommer är det lite mindre väntan kvar.

      Radera
  2. bebis idag? och hur gick det med hatten? kom den till dig under natten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix, inte du heller gissar jag eftersom du skriver här :) Kollar din blogg många gånger om dagen och vet att du inte har bloggat idag ännu. Fast jag tror ju inte att du föder barn samtidigt som du surfar på nätet! Eller förresten. Vad vet jag, kanske du är en otroligt skicklig multitaskare!

      Radera
    2. hmmm... det skulle vara en väldigt trevlig överraskning (och super-human-multitasking!)om jag nu plötsligt födde barn! jag gissar att det är en annan Heidi som föder endera dagen!

      Radera
    3. Hahaha, hej min Heidi! Vilken tabbe att inte klicka på ditt namn innan jag svarade, den Heidi jag trodde skrev går nämligen också och väntar på att få föda barn vilken sekund som helst, så jag tog för givet att det var hon. Men man skall i och för sig inte utesluta plötsliga underverk, kanske du blir den av oss som föder först av alla. Helt oförberett.

      Radera
    4. Fniss! :D Och Malin, jag fullkomligt bor här inne på din blogg! :) Ses på bb i natt då visst?

      Radera
    5. Ja det gjorde vi ju inte. Kanske i natt istället? Om inte du är där nu, förstås.

      Radera
  3. haha! jag hör av mig genast om det går på det sättet! ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Jag vill vara den första som får veta.

      Och angående hatten: den frågan är fortfarande olöst, men jag är säker på att det reder upp sig innan aftonen.

      Radera