7 maj 2013

Ett pris!

Den som brukar titta in här ibland kanske minns att jag hade en månads bloggpaus förra året, i oktober. Istället för att blogga jobbade jag bland annat med ett barnboksmanus som jag skulle skicka in till Fontana Medias barnbokstävling i januari. Efter en månads intensivt arbete, några månaders sporadiskt jobbande och en hektisk slutspurt som sammanföll med att jag började på ett nytt jobb kom deadlinen och manuset åkte iväg.

Nu har resultatet kommit och jag är en av de två pristagarna! Fantastiskt roligt, i synnerhet som bidragen skickades in anonymt. Mina tidigare utgivningar kan alltså på inget sätt ha påverkat resultatet utan det var texten i sig som tydligen höll.

Jag firar genom att gå på akupunktur, äta ohälsosamt många massa polly-karameller och besöka rådgivningen.

14 kommentarer:

  1. Va fint, grattis! För vilken ålders barn är boken tänkt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ungefär samma som mina andra, tror jag. Men jag vet ju inte om det blir en bok av texten än, det beror på förlaget!

      Radera
  2. Jag blev så väldigt glad när jag såg detta! Stort grattis!

    SvaraRadera
  3. Grattis Malin!
    Jag ser det som ett tecken på vilket flyt du har, ett flyt som jag tror kommer sig av att du funnit det rätta för dig just nu. Du gör det du vill göra och skapar utrymme för det i ditt liv. Och det är härligt att följa med! Så stort varmt Grattis!
    Ulrika kika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du din rackarbrud! Grattis !!

      Radera
  4. Tack ska ni ha allihopa! Det är uppmuntrande med sådana här nyheter när jag mest ligger och stirrar i taket :)

    SvaraRadera