22 maj 2013

Bra

Jag har ett barn kvar i magen och huvudet fullt av snor. I tur och ordning har vi drabbats av ett jobbigt majvirus som gör att jag sover dåligt, är täppt i näsan och har huvudvärk.

Men åh, så ljuvligt vädret är. Jag njuter verkligen. Vi åkte till Sunds och köpte blommor (som vi inte orkade plantera ut sen, men vi hinner väl i morgon) och när jag kom hem och gick en runda runt tomten (i snigelfart, det är alldeles otroligt hur långsamt man kan gå och ändå komma framåt) upptäckte jag att häggen har slagit ut! Jag kände till och med doften genom mitt snorfilter. Det är så härligt att det bara är maj ännu. Allt är så grönt och vackert och ljuvligt och Caj har gjort så fint här på gården. Hönorna har en fin hage, äppelträden är beskurna, det nya gruset är utbrett och skräpet bortforslat. Utemöblerna är framplockade, taket upphängt och min morsdagsssolstol står på terrassen.

Vi har det så bra.

9 kommentarer:

  1. Jag har också drabbats av samma majförkylning och har plågats i 2 veckor nu! Väldigt frustrerande! Å nå starkare mediciner kan inte jag heller ta pga. graviditeten så det är nässpray för småbarn som gäller, samt massor med snytpapper :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men får man ta nässpray för småbarn? Jag har bara tagit koksalt och det är inte särskilt effektivt. Näsdukarna har gått åt i alla fall och jag TROR det börjar lätta nu. Skönt. Hoppas du också kryar på dig snart!

      Radera
    2. Och min första fråga där var alltså en uppriktig fråga: om det finns nässpray man får ta vill jag ha!!!!

      Radera
    3. Det finns nässpray du får ta! :) fråga på apoteket :)

      Radera
  2. Äh! Krya på dej snabbt! Och nog ÄR tillvaron så härligt, härlig, härlig i en maj som denna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är nu man verkligen lever. (Eller som Caj sa idag: på vintern har man inga känslor. Haha.)

      Radera
    2. JA, han har rätt, alla blir dessutom deprimerade av att det inte finns några dofter då! Inga ljud heller.

      Radera
  3. Låter som en underbar idyll om man bortser från snoret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snoret är verkligen en liten sak jämfört med resten av ljuvligheterna!

      Radera