25 maj 2013

Fredagslistan

Fredagslistan knyckte jag från Peppes blogg. Tack tack!

1. Var är din mobiltelefon?
På laddning bredvid sängen. Att spela Candy Crush förbrukar oerhört mycket batteri.
2. Var är din andra hälft?
På laddning i sängen. Jag tror han spelar på iPaden.
3. Ditt hår?
I en rufsig knut, som vanligt. Det är långt, slitet och ofärgat. Ser ganska förfärligt ut. Men jag gillar ändå att det är så långt.
4. Ditt humör?
Trött och ganska håglös. Det här väntandet är jobbigt. Bebin kan lika gärna komma ut i natt som om några veckor (om det då inte blir igångsättning, förstås). Ändå måste jag vara beredd hela tiden. Ha en barnvaktsplan hela tiden. Nattens och morgondagens vakter är fixade, tack och lov. Jag är glad över att ha en moster/gudmor som bor nära och som är beredd att hoppa på cykeln mitt i natten om det behövs. Och två föräldrar som också är stand-by. Samt goda vänner som meddelat att de kan rycka in vid behov.
5. Din dagsplan?
Dagen är ju nästan slut, men antagligen ska jag duscha, tvätta lite kläder och plocka upp i vårt sovrum. Prata med Caj. Kanske läsa lite. Antagligen spela på min telefon. Igen.
6. Det bästa du vet? Att få ta det lugnt. Den här vårens väder (aaah! jag älskar det!) När huset inte är ett kaos (då är det jättemysigt). Att vara med familjen. Att baka. Att läsa. Att sy.
7. Din dröm i natt?
Något konstigt, tror jag. Alla mina drömmar är underliga numera. Dessutom är jag uppe varannan eller var tredje timme. Det är så trångt i min mage.
8. Ditt livsmål?
Att alltid vara tacksam över det som är bra i mitt liv. Att inte bli bitter över sånt jag inte har. Att inte göra saker som går emot min magkänsla (fast det är inte så svårt att låta bli, de gånger jag har befunnit mig i en sån sits har jag mått fysiskt illa av att inte följa det jag vet att jag borde göra. Det är en ganska praktisk reaktion.)
9. Rummet du är i?
Mitt arbetsrum.
10. Din hobby?
Jag minns inte längre. Jag är bara gravid nuförtiden.
11. Din skräck?
Att jag inte skall hinna till BB i tid, eller att oväntade komplikationer uppstår när bebisen skall ut, eller att både graviditeten och förlossningen pågår jättelänge bara för att jag gissar på motsatsen.
12. Var vill du vara om sex år?
Kanske här. Det skulle vara riktigt bra. Eller nån annanstans. Huvudsaken är att jag är tillsammans med min familj.
13. Var var du igår kväll? 
På Iduns vårfest. Det var picknick, alla andra satt på filtar, jag satt på en pytteliten dagisstol. Senare var jag i köket med Caj och Saija och åt rostade rågsmörgåsar med guldgul äggröra, tomat och basilika. Så gott att bara för att jag skrev om det måste jag kanske gå ner och göra lika i kväll också. Fast Saija har åkt hem.
14. Vad är du inte?
Oförskämd, skadeglad, smidig
15. En sak du önskar dig?
Att bebin kommer ut snart och mår fantastiskt bra!

2 kommentarer:

  1. 10. Din hobby?
    Jag minns inte längre. Jag är bara gravid nuförtiden.

    :) :) :) Underbart!!Hoppas verkligen det snart är dags för dig Malin. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kom igen nu magen :)
      Det här är nog det mest frustrerande skedet, när det är så nära, så nära, men ändå har man ingen aning om när allt kommer att förändras. Är det om några timmar eller om några veckor?

      Radera