30 maj 2013

38+0

Värmen är härlig men gör mig trött. I går sov jag tre tupplurar, idag två. Det är bra att jag slocknar dagtid, för jag sover så dåligt och upphackat på natten, högst tre timmar i sträck innan jag vaknar av att jag behöver på wc, av att jag har varmt, av att allt känns obekvämt eller av att bebin sparkar.

Syrenerna slog ut på allvar idag, häggen har redan blommat ut. Och ni skulle se våra jordgubbsland! Plantorna blommar med stora vita blommor. Vi kommer ju att ha jordgubbar om några veckor med den här farten.

Dagens tips: rabarbersaften (som jag tjuvstartade med och gjorde redan igår kväll) satte jag både citron och chokladmynta i. Det blev supergott! Den får dra ett par dagar till, men sen är den klar. Slurp.

Mycket mer än så har jag inte att rapportera. Vid det här laget, när man går in i vecka 39, börjar det ju vara högst normalt att föda. Så nu kan nog bebin få komma ut. Vi är redo! (Idag lutade sig Idun mot min mage och sa "kom ut nu! du ska få se hela världen!" Fint.)

2 kommentarer:

  1. Kan vi få receptet till din rabarbersaft? Skulle just börja laga men hittade inget kul recept på nätet.

    H pia

    SvaraRadera