2 maj 2013

Lotteri!

Ni kanske minns hur det var. Jag lyckades faktiskt åstadkomma en väska till mig själv nästan genast efter att blogginlägget skrevs. Den andra färdigt tillklippta låg däremot kvar på mitt tryckbord och stirrade anklagande på mig för att den aldrig fick bli färdig. Igår orkade jag inte längre hantera dess kvävande tystnad, så jag tog mig i kragen och färdigställde den och det tog verkligen inte alls länge. Precis som jag anade.
Så här ser den ut.
Vinsten. Den kan vara värd flera miljoner.
Vill du ha den? Jag behöver inte två och tycker att ni är så trevliga typer att jag gärna ger bort den. Om du vill vara med i utlottningen får du lämna en kommentar i kommentarsfältet här under. Skriv dessutom ner en färgkombination du gillar. Sånt är alltid spännande. Jag upptäckte till exempel kombon orange och rosa en gång när min moster visade ett par snygga sockor hon hade stickat. Det är en av mina favoriter just nu.

Jag drar lott på söndag, den 5.5. Senast på måndag meddelar jag vem som vann. May the odds be ever in your favor.

59 kommentarer:

  1. Vill ha vill ha! :) Gillar turkost, grönt och gult. Inte nödvändigtvis alla på samma plagg dock.

    SvaraRadera
  2. Jag, jag,jag! :) Är med alltså!
    Men EN favorit går nog inte att välja. Orange och brunt, eller gult, eller grönt. Nå orange med nåt. Eller (en varm) gult och grått gillar jag också för tillfället.
    O dina skåpknoppar, jag har visst sagt det förr, SÅ fina!

    SvaraRadera
  3. Fin, fin! Jag gillar gräsgrönt och rött. Har en grön tröja som jag brukar ha en god-jul top under.

    Malena

    SvaraRadera
  4. Vem vill inte ha en sådan härlig väska?

    Min älskningsfärgkombo är för tillfället brunt och ljusgrönt. Som piggelin med chokladöverdrag. Kan det bli bättre?

    SvaraRadera
  5. Fin! Svartvit eller pigga, glada färger.

    SvaraRadera
  6. Jag vill vara med!!! Tycker om orange och lila tillsammans också orange och brunt. Verkar för tillfället ha snöat in på orange :)

    SvaraRadera
  7. Jag är också gärna med, rosa o grått är nu min favoritkombo:)

    SvaraRadera
  8. Jaaaa, jag vill vara med! Jag gillar sen de mesta färgerna. men brunt passar med de mesta, det passar med orange, med rosa, med turkos. Med ALLT!

    SvaraRadera
  9. Jag är med. Limegrönt och turkost i dekretets nyanserna känns fräscht så här på våren.

    SvaraRadera
  10. Autokorrekt suger. Det ska stå i de rätta nyanserna...

    SvaraRadera
  11. Jag vill också vara med! Orange och lila gillar jag, men eftersom någon redan gett denna kombination ger jag min andra favorti, dvs Pink och grön (så där riktigt grön. Varken ljus eller mörk).

    SvaraRadera
  12. Jag är meeeed! :) Gillar rosa, mintgrönt/turkost och brunt.

    SvaraRadera
  13. Hej! Jag är också med! Jag gillar att kombinera olika toner av samma färg t.ex. Mörklila med en ljusare lila men en helt klar vinnare är att kombinera allt med mörkblått min favorit färg

    SvaraRadera
  14. Oh lala så snyggt! E med i utlottningen! :) Har fastnat för röd-grön, gärna retro stil färger, du vet, djupa färger. Inslag av gult e också snyggt!

    SvaraRadera
  15. Klart jag vill vinna en väska!

    SvaraRadera
  16. Jag är med! Gillar allt du gör :)

    SvaraRadera
  17. Jag vill också vara med i lotteriet. Gillar nog alla färgkombinationer fr jag kan inte komma på en enda som inte skulle vara snygg så länge vi talar om rejäla färger och inte pastell. :)

    SvaraRadera
  18. Så fin väska, jag vill vara med! Kombo använde min 7 år gamla son just för att beskriva sina två karaktärer Mi och Ro i sin serie han gjort på dagis. Kombo blir det alltså av deras olika attacker. Fint uttryck tycker jag, kombo, det kan lätt användas mera. Blev riktigt upplivad då också du använde det här. Färger ja, oj vad färger är härliga, säger gråblå med naturvit som läggs mot sommarhud, eller ljusljusgrön med ljusorangeröd mmmm. Feelgood.

    SvaraRadera
  19. Jag vill oxå vara med:D Rosa och en pigg grön, de e toppen! MalinW

    SvaraRadera
  20. Jag vill delta jag med! Jag gillar nya, oväntade färgkombinationer.

    SvaraRadera
  21. Jag är också med! Just nu gillar jag brunt och ljusgrönt, lila och orange är en annan favoritkombination och så olika nyanser av blått.

    SvaraRadera
  22. Vill också vara med i utlottningen. Gillar många färgkombinationer, hmmm svårt.... men...blått och rosa gillar jag speciellt till våren och sommaren, jeansblå och ljusrosa....

    SvaraRadera
  23. Så klart jag vill vara med! Ugglorna är underbara! Jag brukar också få två väskor när jag syr väskor :) Det finns så många färgkombinationer jag gillar, men tex blått och grönt eller gult och rött är ju väldigt fint. Eller 40-talsgrönt och gammelrosa. Som våra köksluckor och en mårbackapelargon :)

    SvaraRadera
  24. Vilken Snygg väska! Gult och brunt, lila och gult, grönt och rosa, gillar det mesta!

    SvaraRadera
  25. Vill gärna vinna en väska av min forna klasskamrat :)
    Svart och rosa, eller mörkbrunt och rosa.
    AnetteK

    SvaraRadera
  26. sötis väska!jag tycker om kombon ljusrosa + grått
    /en annan Malin

    SvaraRadera
  27. Även jag vill delta. Grön och orange hör till mina favoriter

    SvaraRadera
  28. Ja visst vill jag vara med och tävla! Naturfärger hyllar jag!

    SvaraRadera
  29. Supersnygg! Jag skulle gärna villa vinna en. Skulle gilla färgkombinationen grå/ljusröd. Hälsningar av en trogen läsare som heter Jenni

    SvaraRadera
  30. Supersnygg! Jag skulle gärna villa vinna en. Skulle gilla färgkombinationen grå/ljusröd. Hälsningar av en trogen läsare som heter Jenni

    SvaraRadera
  31. Jag vill vara med!!! Jag gillar grått och turkosgrönt tillsammans!
    Kram!
    S

    SvaraRadera
  32. Ååh, den skulle passa bra till att ha saker i för den kommande babyn :). Så jag vill hemskt gärna delta i tävlingen. Jag gillar turkost väldigt mycket nu, men är ganska "allätare" vad gäller färger annars. /Petra

    SvaraRadera
  33. Jag vill också vara med! Jag gillar massor olika färgkombinationer, men svart och såndär smaragdgrön är åtminstone en jag kommer att tänka på. Eller är svart en färg här? Lila och gul var min favorit när jag var barn, och jag tycks inte komma ifrån den favoriten heller. Lila-orange är också kiva.

    SvaraRadera
  34. Vill ha. Måste få. Hit med den. Väskan är min. Om jag inte vinner kommer jag genom skorstenen

    SvaraRadera
  35. Jag är gärna med i tävlingen! Härlig väska. Lila och orange eller lila och blågrönt tycker jag e snyggt.

    SvaraRadera
  36. Snygg väska, är gärna med. Färgkombon rosa och chokobrunt är dagens favorit. Synnöve G

    SvaraRadera
  37. ja! jag vill också vara med i lotteriet! turkost och mörkblått, det är en favorit!

    SvaraRadera
  38. Ja! Senapsgult och grönt är fint.

    SvaraRadera
  39. Fin väska! Jotack :) Jag gillar att kombinera olika grå nyanser. Blå och grå, också vackert.

    Mippe

    SvaraRadera
  40. Är en sådan tråkmåns när det gäller färger. Svart och vitt i kläder, inredning svart, vitt, brunt, sand. Fast egentligen innerst inne tycker jag att äppelgrönt och blått är himla fräscht.

    SvaraRadera
  41. Ja va fin! Vill också vara med. Jag gillar turkos och gul brevid varandra. Gärna i lite ljusare toner.

    SvaraRadera
  42. Blått och grönt tycker jag är fint tillsammans, i de flesta nyanser! Vill gärna vara med och hoppas att lotten gynnar mig! :)
    H Camilla

    SvaraRadera
  43. Neppe skulle vilja ge den till sin studiekompis Carina, för hon älskar sådant mönster! Jag vet inte riktigt vad hennes favoritfärger är, men mina egna är alla möjliga höstruskafärger.

    SvaraRadera
  44. Fin väska! Färgkombo: mörkturkos + en kall brun färg (sån som kanske drar en aning mot lila...)

    SvaraRadera
  45. Jag tycker om mintgrönt och brunt. Och din fina kasse!

    SvaraRadera
  46. Jag vill också vara med. Jag skulle behöva sådan liten "extraväska" på jobbet. Ofta är min arbetsväska så tung att jag inte orkar ta den med då jag är på väg till någon dopfamilj. Och sen har det hänt att jag har tagit bara en papperspåse med och den har gått sönder och jag har varit tvungen att låna en ny påse av dopfamiljen. Så väskan vore väldigt praktisk för sådana situationer. Jag är lite dålig på att kombinera färger. Jag har ganska mycket svartvita kläder fast jag hoppas att jag inte är en så svartvitt människa :).

    SvaraRadera
  47. Jag gillar turkos och brunt.
    Annah

    SvaraRadera
  48. Jag gillar kakigrönt och beige och älskar dina ugglor!!

    SvaraRadera
  49. Å fin! Färgkombon på bilden är supervacker.

    SvaraRadera
  50. Jag vill också vara med! Jag tittar på dina fina ugglor med jämna mellanrum när Lisa är intollad i täcket (mild och fin färgkombination) och jag gungar sängen.
    Brunt och vitt eller svart och turkost är färgkombinationer jag också gillar.

    SvaraRadera
  51. Vilken fin väska, vill ju självklart ha den! Gillar själv kombon svart-vitt-chockrosa eller svart-vitt-turkost! :) Sådär lagom neutralt först och sen -kaboom- en utstickande färg! :) /Tanja G

    SvaraRadera
  52. Limegrön turkos mörkgrå vit =mitt favoritträkulehalsband just nu :)
    Passar till min pettoliumfärgade tunika!

    SvaraRadera
  53. En sån härlig väska! Svårt att inte rada upp alla tänkbara färgkombinationer nu, men för tillfället så gillar jag grönt och vitt väldigt mycket.

    SvaraRadera
  54. Vill oxå delta om jag hinner mera... Gillar lila tillsammans med stark rosa (fuksia?) just nu och klär Lillasyster i det!

    SvaraRadera
  55. Hej! Jag vill också vara med. Min nyaste gillakombo är grått/korallrött
    Sööta ugglor!
    /päronet

    SvaraRadera
  56. Gult och rött gillar jag!

    SvaraRadera
  57. Vill ha! Gillar kontraster, Blå och vit är alltid kiva!
    Alt mörkblå, mörkröd och vit :-)
    H. En gammal granne

    SvaraRadera
  58. Finns många fina kombinationer... Ljusgrönt brunt och vitt eller gammelrosa ljusgrönt eller grått vitt rött... Hoppas på vinst! /S

    SvaraRadera