12 maj 2013

Morsdag

Det var ju synd att jag råkade bli världens värsta mamma just på morsdagen, jag tycker jag bara har grälat på barnen stup i kvarten. Men det började bra! Jag fick frukost på säng och blommor och fina, extremt påhittiga presenter.

Handmassör och sladdhållare

Av Idun fick jag en wc-pappersrulle som hon limmat ett papper i botten på och målat litegrann. Det är en sak man kan förvara sladdar i, förklarade hon. (Det var alltså på grund av den här presenten som hon nästan inte kunde somna igår.)

Lovis gav mig en fin, tovad brosch som hon gjort i förskolan, och så fick jag en handmasserare: en tom, rosamålad tejprulle som man skall rulla fram och tillbaka i handflatorna för att få mjuka och sköna händer. Dessutom kan man klia handflatorna med den om behovet skulle uppstå.

Jag älskar hur de har funderat ut presenterna, använt material de själva har haft i sina rum och fixat dem helt på egen hand. Som en överraskning åt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar