8 maj 2013

Färgterapi

På väg hem från stan svängde jag in via loppis. Jag hittade ett fint täcke för 2€ som just nu ligger i tvättmaskinen. Det skall få sälla sig till den övriga färgprakten på soffan när det är rent och fräscht.
Täcket är överst i högen av intensiv soffprakt.
Dessutom hittade jag lite barnkläder, ett redigt, robust lakan som är perfekt att trycka på. Och sist av allt: tio pyttesmå, olikfärgade saftglas i en korg för 2,50€. Korgen var ful, men jag tänker att man kanske kunde måla den om man vill använda den som transportkärl för glasen sen när de ska bäras ut på terrassen i sommar.

Tänk vad lite färg kan göra en på gott humör!

Och här kommer ett hett tips! Ifall du letar efter en hushållsassistent som kan knåda bröddeg bongade jag en fungerande i Missionsstugan här i Jakobstad  för ynka 3 euro! Låt dig inte avskräckas av rullen och kniven som finns i, de ser ofräscha ut eftersom man förväntar sig att de är i plast, men det ÄR de inte, utan de är i trä. Hade jag inte en skulle jag slå till direkt. Det finns inget godare än hembakt bröd och inget kladdigare och jobbigare än att knåda den för hand (jag önskar att jag inte tyckte det, men det gör jag) tillräckligt länge för att brödet ska bli gott.


8 kommentarer:

  1. Oj vilket härligt täcke! Jag nästan "samlar" på gamla täcken, kan inte låta bli att köpa om jag hittar en! hälsningar Stina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det där är verkligen i toppskick. Nu är det tvättat och fräscht och ligger på soffan. Jag blir glad varje gång jag tittar ditåt!

      Radera
  2. Ojojoj, 3€!!! Bakar rätt mycket å en maskin sku vara toppen :) Vet du hur de har öppet? (gissar på stängt imorgon, men förhoppningsvis öppet på fredag?)
    Pia B.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var öppet idag, hoppas du hann dit!!

      Radera
  3. Så härligt med så många, fina klara färger!

    SvaraRadera