18 maj 2013

Resultat av en vinst

Året var 2006. Jag hade gått fem dagar över tiden och var väldigt trött på att alla frågade om jag faktiskt fortfarande var gravid. Det syntes väl?

Den tjugonde maj promenerade Caj och jag iväg till Antti och Anna och Hanna för att titta på Eurovisionen. Så skedde undret. Lordi och Finland vann. Vi var glada, promenerade hem i natten och jag tänkte för en gångs skull att jag gärna ville sova hela natten istället för att föda barn. Fast klockan fem vaknade jag av att vattnet gick. Och tjugo över nio, innan de flesta som firat eurovisionssegern ens hade vaknat, fick vi hålla om vårt första barn.

Lovis några timmar gammal
Idag, sju år senare är jag gravid igen. Och det är eurovision igen. Och vi har ett bidrag som vi inte alls behöver skämmas över, igen. Så få se nu då. Om vi vinner ikväll kanske det pluppar ut en liten unge i morgon bitti. Så har det nämligen alltid gått hittills för mig när Finland vunnit.

9 kommentarer:

  1. :D Hoppas hoppas!

    Mippe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än har ingen bebis synts till. Kanske bra för den!

      Radera
  2. Svar
    1. Som du vet är världen en mycket logisk plats. Eller vänta nu, hur var det?

      Radera
  3. Så kul! vår äldre är född samma datum

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej vilket roligt sammanträffande! Grattis till henne i morgon då! När är er andra född? (Tänk om det också skulle råka vara samma dag. You never know!

      Radera
    2. Äh, nej :) 12.10 2007. Är hon -08 eller -09?

      Radera
    3. 2007:a. Och vår äldre är en 2005:a ju! Men låtsastvilling kan man väl vara ändå :)

      Radera