11 december 2011

Årets första snögubbe

Caj och jag har tillbringat dagen i Vasa. Våra vänner håller på att renovera sitt hus. Vår hjälp var nog ganska marginell, så där helhetsmässigt sett. Pust. jag skulle aldrig klara av ett dylikt projekt utan att bli åtminstone lite galen. Men de är lugna som filbunkar och bestämmer sig för färger och lösningar allteftersom, kör helt på känsla. Det blir hur fint som helst.

Medan vi var där hängde barnen hos mina föräldrar. Som planerat byggde de en snögubbe som de var jättestolta över.





Nu har jag just tagit ett bad och skall krypa ner under täcket med en bok. Vill ni höra något knäckande? Jag har fortfarande inte återhämtat mig från Borgå/Helsingforsresan och bloggprisgalan utan är jättetrött hela tiden. (Nåja, skulle jag någon gång lägga mig i tid kanske jag skulle sova ikapp mig lite snabbare...)

1 kommentar:

  1. Jo, det känns nog som om man leker då man renoverar hus med en vattenfärgspensel från Siwa. Men snyggt pyntat blev det. Tack igen!

    Hanna K

    SvaraRadera