13 februari 2012

Proppar

Le Vauclin är en liten stad. Vi bor ganska centralt.

I går kväll när vi skulle somna böljade soundtracket från lördagsfirarna in genom våra öppna dörrar, musiken från någons liveframträdande pulserade fram med varierande volym beroende på vart vinden vände.

I morse klockan sex ringde kyrkklockorna för första gången, just nu hörs psalmer och blåsmusik från någon av de tre kyrkorna, bilar brummar och grannar pratar och skrattar högt.

Både barnen och Caj kan sova trots den nya ljudmattan. Jag med, tack och lov att jag tog med mina öronproppar.

Tack för synpunkterna på boendet, förresten! Vi har ännu inte bestämt oss, det är ganska svårt att hitta boende här med kort varsel. Men jag försökte i alla fall skapa god feelis genom att köpa ett par Pains au Chocolat åt Pierre när jag gick till bageriet i morse.
Det var för övrigt de bästa pain au chocolat-varianterna vi har ätit. Det var så SAGOLIKT gott. På riktigt. Så evigt gott.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Så skönt att plugga in propparna och höra hur omvärlden stängs ute allt när de expanderar i öronen. Det blir så tyst och skönt. Sover så mycket bättre när det är helt tyst. Fler borde verkligen testa att sova med öronproppar. Ibland får jag dock ont av propparna efter en helt natt. Har du något tips på sköna öronproppar att sova med?

    SvaraRadera