26 februari 2012

Leken


Igår, när Caj var på vandring lekte barnen och jag samma lek hela eftermiddagen:

Jag låg i soffan och fick ta emot beställningar på olika bilreparationer Lovis utförde. När hon kom tillbaka hade hon ofta fått betalt, i form av spelkort som hon satte in på banken via min läsplatta. Emellanåt fick Lovis sportlov. Och ibland skötte hon om sina bin som hon hade i sitt låtsasrum, hon hette nämligen Pippi i leken (fast ibland hette hon Sofia) och kunde äta dunderhonung och dra upp hela traktorer ur diken när hon ätit av den. Och så hade hon också hundar, de la hundägg. (haha!)

Idun i sin tur var en sjuk bebis, som samtidigt också var läkare. Ibland fick hon ett larm (också via min kindle) på att hon måste åka iväg och plåstra om någon. Men för det mesat låg hon under en massa kuddar bredvid mig och hade låtsasfeber och åt låtsasgodis som hon förvarade under täcket. Hon hade alla sorter som finns. Och drack låtsasbarnkaffe. Hon vet verkligen hur man njuter, den ungen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar