4 december 2013

Drömmen om att bli en bloggarhybrid

Med gemensamma krafter slipade vi byrån. Sen målade vi den grå.

Fast när den hade torkat märkte jag att den var så gråbrun att den var mer brun än grå, fortfarande. Jag chansade och blandade till en egen målfärg av den befintliga färgen, lite ljusgrå färg som vi har målat trappan med, lite jättegammal svart målfärg som vi använt till ett mönster på en vägg samt lite svart textilfärgspigment (!). Det resulterade i en färg som i alla fall i burken påminde om den jag föreställt mig. Jag målade allt ett varv till. I dagsljus blev det lite väl blågrått, men på kvällen, i dunklet, i brasans sken och så där, är det perfekt.

Jag har minst tre andra möbler jag har tänkt måla, så byrån får vara den där färgen nu ett tag i alla fall, trots dagsljusmissen. Just nu är jag inspirerad att fixa fint, men jag hinner liksom inte med innan allt har grott igen eller innan jag kommer av mig (eller framförallt kommer jag sällan igång, idag var ett undantag). Jag önskar att jag var en hybrid av Linn, Karin och Soffa. Då skulle jag måla hur mycket som helst på några minuter, fixa jättefina installationer med saker jag har hemma och texta en dunderfräsch tavla att ha på väggen.

4 kommentarer:

  1. Grått är svårt, tenderar att bli antingen ljusblått eller ljuslila. Vi hade en tambur som såg mera ljusblå än går ut. Nu har den vita väggar istället. Kul att du är tillbaka förresten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att blogga igen (fast lite svårt att få upp farten medger jag...) Vi har vant oss nu och gillar skåpet också i dagsljus. Med det inte sagt att det får förbli den där färgen för evigt.

      Radera
  2. hybridtanken är kul.
    Jag sku mixa ihop mej med Mia, Maria, Peppe, Heidi,Charlotte, dej, Anna,Jenny och Amanda.
    Då skulle jag i ett huj bli både snäll, begåvad, intelligent, kreativ,effektiv, klok,smart, modig,suverän och självständig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle nog välja olika varje dag tror jag. Tänk vad kul det skulle vara att bara få plocka egenskaper av andra och prova på.

      Radera