28 mars 2014

Hemma hos oss!

Igår städade vi. Och eftersom solen sken så ljust och uppmuntrande passade jag på att fotografera (vilket förstås var ett misstag, skuggorna blev jätteskarpa, men å andra sidan gäller det att passa på, för det kan vara länge tills huset råkar vara städat samtidigt som jag kommer på att fota det). Så här ser det ut hos oss. Eller så här såg det ut igår, en liten stund. Med tre barn i huset är ordningen inte evig.

Här sitter vi och tittar på film. Och läser.

Så här ser det ut åt andra hållet.

En av mina många favoritplatser: kakelugnen

Byrån som vi målade för ett tag sedan började se ut så här.

Vår tambur. Älskar tapeten!

Här äter vi många gånger om dagen.

Ena halvan av köket

Det här skåpet ska vi kanske sälja snart

Trappan upp med den gula grinden

Här ska jag lägga mig och sova om några minuter. Zzzzz.

Här sitter jag och jobbar om dagarna

Iduns rum är så litet att det nästan inte går att fotografera

Lovis rum är desto större. Och fullare med grejer man inte får röra.

Ps. Jag är säker på att några procent som läser detta inte tycker det ser särskilt städat ut. Till er säger jag bara: kom hit en annan dag så märker ni skillnaden. Moahahahaha.

20 kommentarer:

  1. Ni har det så hemtrevligt! Det ser ut som ett hem där man kan leva och syssla med en massa spännande saker :) Verkligt snygg tapet i hallen! Tack för "titten"!

    SvaraRadera
  2. Ååå, längtar efter er....och ett besök. Ser nu att vi har samma kakelugn (fast vår är ny). Ring bums till borgåbisana innan ni säljer byrån. Har alltid dräglat efter den.... kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr hann Saija höra av sig först, så jag lovade redan att de får köpa den om vi bestämmer oss för att sälja. (Jag älskar den verkligen, men tvivlar på att vi kommer orka restaurera den som den förtjänar). Men du är tvåa i kön, så OM vi säljer och Saija och Jonas ångrar sig lovar jag höra av mig! KRAM, vi saknar er!

      Radera
  3. Jag skulle jättegärna köpa det gröna skåpet! Lite långt borta bara...

    SvaraRadera
  4. Jag köper gärna skåpet om ni säljer, dräglade över det redan då jag var hemma hos er. Skåpet som ni målade blev ju jätte fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fyra blev du! Skåpet lyckades förvånansvärt bra med tanke på att jag blandade ihop en massa färger vi hade och pigmenterade med textiltryckfärgspigment i brist på annat :)

      Radera
  5. Ser ju jättefint ut ju (jag är inte en av de där människorna som anser att städat är det samma som "inga saker syns")! Just nu är jag så avundsjuk på alla som öht kan städa. Borde städas här hemma, har gått flera veckor "över tiden", men jag orkar inte och börjar faktiskt tycka att det är jobbigt med kaoset. Min kaoströskel är annars rätt hög. (Utan mage skulle jag ha kört ett adrenalinpumpat ilsket städsjok nu på ett par timmar i mitt anletes svett).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, jag vet precis hur frustrerande det är att inte kunna göra sånt som man vill, på ens eget sätt. Men det är övergående. Läs en bok så ser du inte kaoset! Kram och kämpa på!

      Radera
  6. Härligt hus, tack för titten! Levande, varm atmosfär, en skön kontrast till dagens vitaste vitt.

    SvaraRadera
  7. Vad härligt att få se lite fler bilder från ert hus! Den där gula tapeten är en av mina favorittapeter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, min också. Jag har inte tröttnat ett dugg fast vi har haft den i flera år redan, jag blir alltid glad av den!

      Radera
  8. Vilket underbart hem! Drägel!

    SvaraRadera
  9. Härligt och personligt! Gillar den gula tapeten! Och ni sover i lika fin säng som vi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lilla jag har sett av ert hem verkar jättemysigt, kanske vi har lite samma goda smak (åtminstone sängvalet tyder ju på det!)

      Radera
  10. Härligt och personligt! Gillar den gula tapeten! Och ni sover i lika fin säng som vi.

    SvaraRadera
  11. Vilket underbart hus! Var någonstans i jepppis ligger huset? Vi har famo och fafa som bor på storgatan och själv har vi rörrenovering på kommande i juli...hör av dig fast till linda.andberg@gmail.com

    SvaraRadera