24 november 2011

Nio timmar pyssel

Hjärta med julevangeliumstext
Varje år, i slutet av november, brukar vi träffas och julpyssla, jag och mina vänner. Det här är en av höjdpunkterna i julförberedelserna, eftersom det är totalt kravlöst. Förra året till exempel. Då tillverkade jag bara en liten sketen påse till barnens julkalender. I år däremot fick jag världens sprutt i mig och var jätteproduktiv. Det är så fantastiskt kul att få skapa för sin egen skull, inte för att sälja det någonstans, inte nödvändigtvis för att det skall bli snyggt, utan bara för att få testa. Åh. Det påminner mig om hur det var då vi var yngre och utförde otaliga projekt där resultatet inte var målet, utan vägen dit var allt.

På förhand hade jag gjort en tryckram med julevangeliet i, så jag tryckte lite tyg. Och sen sydde jag.

Här sitter Linda och broderar vackra fåglar på ylle

Aja gjorde en rolig Babuschka

Min första produkt var en kudde med spets och julevangelium

Aja med gris och tant


Jag ville förstås också gärna göra en babuscha. Den ser tyvärr ut att sitta i ett blommigt badkar.

Så gjorde jag en brun kudde också. "Julgranar med ... döda flugor."

10 kommentarer:

  1. Undrar litet försynt om den rödvita kudden är till salu?

    SvaraRadera
  2. Det skall säkert gå att ordna en likadan, om du är intresserad! Vi kan ju mailas om saken!

    SvaraRadera
  3. Åh. julevangeliet-trycket är ju ljuvligt! Gillar väldigt mycket.

    SvaraRadera
  4. julevangelie-kudden kom kanske till av en slump, men nåt säger mig att den kunde bli en försäljningsHIT. ett nytt slags julpynt i hemmen, mjuka julkudden.

    hanna k

    SvaraRadera
  5. Det låter jättehärligt med pyssel tillsammans med kompisar! Fina saker fixade ni till också!

    SvaraRadera
  6. håller med om att julevangeliekudden är en hit. Bara att börja massproducera nu! /Emma

    SvaraRadera
  7. Jag är också intresserad av julevangeliet-kudden i några exemplar ifall du vill sälja? Superfina!

    SvaraRadera
  8. Japp, jag skall sy några extra, kan fast lägga upp dem här på bloggen sen när de är klara. Trycket är lite otydligt i övre, vänstra hörnet, det beror på belysningen av ramen. Priset för dynvar utan innerkudde är 30€, med kudde 35€ (storleken är ungefär 40x40) trycket går att få i vitt på svart, rött eller naturfärgat linne. Själva kudden är sydd på återanvända linnedukar. Ekologiskt och bra :)

    SvaraRadera
  9. Åh, jag och mina vänner brukade också träffas och julpyssla kring lillajul. Tills alla fick barn, sen tog det slut :-(

    SvaraRadera
  10. Jag vill också köpa en kudde! En röd. Vilken bra ide! Oj, är helt i extas :-)

    SvaraRadera