30 november 2011

Bryderiet

Jag hade beställt en fin klänning till bloggprisgalan, i god tid. Men sedan den adertonde november har inget hänt i dess status på amerikanska postens hemsida. (Paketet registrerades i Atlanta då.)

Om det är så att den inte tänker komma fram hit hoppas jag att det var en fattig och riktigt olycklig postanställd som i desperation knyckte klänningen, och att stölden ledde till något underbart (att personen i fråga fick möjlighet att gå på en rolig fest eller vann första pris i en tävling med temat "snyggaste klädseln" eller något annat trevligt.)

Men om den bara slarvats bort, om den enbart har halkat in under en hylla, där den nu ligger i dammet och lider, ja då är jag inte glad. Utan sur, besviken och oroad över min look på måndag.

Nu har jag ingen aning om vad jag skall ha på mig. Det är ett väldigt litet problem, så där världsligt sett, jag vet. Men just nu bekymrar det mig rätt mycket.

Tips?

7 kommentarer:

  1. shit vad trist när det går sådär. Sen ska du se att paketet börjar röra på sig sådär lämpligt på tisdag nästa vecka. Men hoppas klädproblemet löser sig om inte annars så får du bara stråla med din personlighet.

    SvaraRadera
  2. Usch, vad hemskt!!! Hoppas och ber att du hittar en bra lösning! Och du ser säkert väldigt vacker ut i någon gammal klänning!

    SvaraRadera
  3. Nå, om man känner dig rätt, så kommer du säkert att sy en! Trycka lite mönster på den, pyssla dit lite virkade ugglor, författa en fin lapp i nacken, starta upp en firma, göra en klädkollektion och slutligen vara snyggast på festen.

    SvaraRadera
  4. Gå till Malmen Pop-Up shop:)

    SvaraRadera
  5. Tack för all medkänsla! Jag tror jag har hittat lösningen.

    (Soffa,jag hittade för några dagar sedan en urtjusig blommig klänning från din vintagekollektion på Malmen. Kanske den blir min en dag? Fin var den!)

    SvaraRadera