3 april 2013

Inte i skick

Varje kväll frågar vi varandra: får man gå och lägga sig nu? Det sker i medeltal klockan 21. Sen går vi och lägger oss och sover gott (Caj) och blandat (jag).

Caj fick lov att avboka sin efterlängtade klättringsresa till Barcelona igår eftersom han är sjuk.

Idun och Lovis har varit hemma från dagis och förskola på grund av feber och förkylningar i över en vecka. Först den ena, sen den andra, sen den ena igen.

Och själv är jag officiellt sjukskriven ända fram till 7.5. Min moderskapsledighet inleds 8.5.

Vi är inte riktigt i skick, tycker jag.

ps. Dessutom drack jag just ett glas rabarbersaft. När jag druckit hälften såg jag något som liknade mögel. Det kan hända att jag kommer att dö ganska snart. ds.

6 kommentarer:

  1. Åh, Malin! Hoppas ni får må bättre snart! Här har bacillerna vandrat runt i 2 månader nu, jag är också evinnerligt trött på alvedon och näsdukar och feber och onda halsar nu... Hoppas kikärtsbiffarna smakar :) Och möglet... det är säkert bara nyttigt :) Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst om era krassligheter och känner med er! Hoppas ni också blir friska snart! Jag kan ju hoppas på att möglet gör mig vackrare, det sa man förr i tiden att mögel gjorde! :)

      Radera
  2. Skönt att höra att andra är lika trötta löjligt tidigt :). Brukar somna framför tv:n strax före halv tio för det mesta och sen släpar jag mig i säng när jag orkar stiga upp å borsta tänderna :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ÄNNU skönare att ställa sig i lugn och ro så man faktiskt får somna sen när sömnen attackerar! Tips! :)

      Radera
  3. Man får bra sångröst av mögel. Det har i alla fall min mamma sagt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag borde inte ha hällt ut den där sista mögelslatten, med andra ord. Äsch då.

      Radera