10 april 2013

Dagens tips

Hanna föreläser på After Eight om en personlig garderob klockan 19.45.
Och Peppe, Linn och Karin drar en workshop om bloggande i Pedersöre.

Jag skulle helst gå på båda evenemangen, men eftersom Caj åkte iväg till Barcelona i morse för att bestiga berg i en vecka och eftersom vi får besök av min svägerska och mina ljuvliga brorsdöttrar om en stund är det ganska självklart att jag hålls hemma. (För att inte tala om att jag vandrar i en dimma efter att bara ha sovit tre timmar i natt. Och att jag trots min femte akupunktursession fortfarande knappt kan gå utan att grimasera. Det här håller på att utvecklas till en riktigt klagoblogg, men jag slutar nog sen när jag mår bättre igen!)

4 kommentarer:

  1. Klaga du bara. Vi vaggar och gnuggar vår tandlösa gom och sörplar kaffe från fatet.
    Ack o ve. Är det inte Näcken så är det svälten eller soten.
    Så är det med jordelivet. Jämmer och eländesdalen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, att vi bor bredvid ett ålderdomshem kanske inte är så dumt, när man tänker på det nuvarande tillståndet och det kommande. För det går bara nedåt. Utför och bortåt.

      Radera
  2. Om du får ont av foglossningen så prova på att gå baklänges. Det kan nämligen hjälp eftersom man då inte behöver lyfta på fötterna utan kan släpa dem bakåt... =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här var kanske det roligaste tipset jag har fått. Men jag vågar inte, det är så halt överallt utomhus. Och det är där det är värst.

      Radera