28 september 2015

Uppdatering på husfronten (i dubbel bemärkelse, I'm so witty)

Förra veckan kom Annemo, som ritar om vårt hus, hem till oss och presenterade de senaste ritningarna. Det blir så bra!

Vi kommer bygga ut huset! Hela TVÅ OCH EN HALV kvadratmeter, haha. Men den lilla utbyggnaden (det blir en ny farstu) löser allt trassel där man kommer in i huset, vi får en ny stor garderob och en smidigare ingång. Och så delar vi upp det största sovrummet på övre våningen i två och sätter till en dörr och gör två fönster. Vi tar ner en vägg på nedre våningen och piffar till köket litegrann. Målar och tapetserar. Det går knappast i en handvändning (för oss, vi är inte så snabba på att renovera, inte ens när vi inte gör jobbet själva misstänker jag), men det kommer bli fint! Hurra!

Vi fick nya fasadritningar också. Och när jag tittade på dem insåg jag: varje gång jag ser bilder på vårt hus, eller ritningar av fasaderna, känns det på ett särskilt sätt. Så där som det känns när man ser en bild på nån man verkligen gillar. Jag undrar om det kan bero på att jag bodde i ett hus med liknande fasad som vår när jag var mellan 4 och 12 år. Fast det kan lika gärna ha att göra med att det här är det hus vi har bott i längst. (Är det normalt att vara så förtjust i sitt hem som jag är? Säg ja, snälla!) Här kommer tre (riktigt usla) foton av ritningarna.

Övre våningen

Nedre våningen

Fasad åt två håll

1 kommentar:

  1. Ser jättefint ut! Kommer säkert att bli hur bra som helst :)

    åsa

    SvaraRadera