16 september 2015

Min fiende

Alltså det här med sömnoptimering: det är inte lätt.

I går var jag mycket trött. Dagen hade varit rolig, men lång, och jag hade umgåtts i ett, så redan klockan tio släckte jag lampan och somnade som en stock. Skönt.

Sen vaknade jag till, nöjd, eftersom jag hade för mig att jag redan hade tittat på klockan en timme tidigare eller så, och att den då visade 05.50. Jag tänkte att jag ju fått en ovanligt lång och redig 9-timmarsnatt.

När jag tittade på klockan fattade jag ingenting – den visade ju 04.40. Och sen dess har jag inte sovit en blund.

Och nu ska jag vara pigg och inspirerande och har en dag fullt med jätteroligt program framför mig som jag verkligen skulle önska att jag var pigg nog att få ut allt av. Dessutom flyger jag hem i kväll, har för mig att jag är hemma ungefär halv två.

Insomnia, jag avskyr dig.

1 kommentar:

  1. Jag mådde så uselt igår efter att först inte ha kunnat somna förrän närmare 01 och sedan vaknat (utan orsak) 06. Hade dunderhuvudvärk från 16 framåt hela kvällen och inget hjälpte. Så igår tog jag en halv sömntablett och det är jag glad för. Känner mig som en helt annan människa idag. Ibland måste jag ge min dåliga sömn lite hjälp på traven.

    SvaraRadera