4 september 2015

Den föränderliga sanningen

I går kväll tänkte jag på hur BRA jag sover här i Jakobstad. I morse vaknade jag halv sex och kunde inte somna om (är helt utmattad nu, ska just gå och lägga mig). Härom dagen påpekade jag hur lite jag grälar med barnen just nu. Samma kväll bråkade vi så huset skakade. I listan i går skrev jag hur avslappnad jag har blivit inför saker som inte är klara och uppredda. I eftermiddags hade jag ett sällsamt städningsrelaterat utbrott som inte ens var välgrundat, vilket ledde till att Caj blev riktigt arg på mig, vilket i sin tur bara har hänt två gånger förr i vårt tioåriga äktenskap. Nå, nu är ordningen ganska återställd (fast det borde jag väl inte skriva, med tanke på hur osanna mina påståenden har visat sig vara på sista tiden).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar