29 september 2015

Detta är bara en uppräkning i racerfart på vad jag har gjort idag, så spretigt men roligt ser mitt liv ut för det mesta.

Denna dag har innehållit det mesta. Vanligt kontorspyssel med texter och stipendieutredningar (som tar oproportionerligt mycket tid just nu), leverans av femtio påslakan och en arabisk/finsk/svensk parlör till Retro (ett av många ställen i Jakobstad som med volontärkraft gör en jätteinsats för flyktingarna), inmundigande av uppvärmda matrester, samtal till potentiella byggfirmor, puss på en snorig dotter, två friska och en gullig man, en tågtur där jag ömsom tittade på film om prostitution i Iran, ömsom läste en bok och skrev ner idéer till ett par andra, ett besök hos min kusin Emma och nu, pyjamas och urladdade fötter i en säng på hotell Helka i Helsingfors.

Det är inte så konstigt att jag är trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar