2 augusti 2011

Dag 4 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon

Jaa... nu är ju inte pengar min största drivkraft direkt, men om jag skulle få en miljon tror jag inte jag skulle vara rådlös.

Först och främst skulle jag genast ge bort 20% till något välgörande ändamål. Annars skulle jag säkert hassa upp alla pengar för egen del, och jag tycker att om man får en miljon kan man nog dela med sig.

Sedan skulle jag betala bort huslånet och betala någon för att fixa och underhålla trädgården. 

Så skulle jag låta bygga två kakelugnar på nedre våningen och installera solpaneler på taket. 

Och så skulle jag låta bygga en mysig gäststuga på gården, med eget kök, samt en stor ateljé åt mig själv.

Sen skulle jag och min familj bjuda mina föräldrar, mina syskon, deras familjer på en rolig resa någonstans.


Och sen skulle jag ordna en rolig fest 

Och sist spara eller investera resten av pengarna så att jag skulle få skriva och skapa i lugn och ro några år.


Dit for den miljonen!
 

Dag 1 – En bild på mig + 10 fakta om mig.
Dag 2 – En person jag vill träffa just nu.
Dag 3 – Mina drömmar.
Dag 4 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.
Dag 5 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.
Dag 6 – Bild på mig och min bästa vän.
Dag 7 – En bild på mig idag och vad jag hade på mig.
Dag 8 – Någonting jag oroar mig för.
Dag 9 – En bild på ett ställe jag varit på.
Dag 10 – En bild på mig själv för ett år sen.
Dag 11 – Någonting jag ångrar.
Dag 12 – Vad jag åt idag.
Dag 13 – Min favoritfilm.
Dag 14 – En låt som får mig att gråta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar