26 augusti 2011

Oväntade fynd

På vägen hem från stan idag vek jag in via Åldringsvännernas loppis och gjorde sju helt oväntade fynd.

Först hittade jag sex arabiaskålar, likadana, så gott som helt felfria, med en rolig oval form. Priset var 5€/skål, men jag fick dem för 18€ totalt. Snällt.
Söta och hela och fina och bra Arabiaskålar

Och på vägen ut hittade jag en rolig snurrfåtölj på en släpkärra.
– Den där har vi sorterat bort, jag vet inte varför. Ta den bara, sa en farbror åt mig. Så jag tog den. Det regnade ute så kuddarna var lite våta, men den luktade inte konstigt och hade bara en trasig knapp, så den fick komma med hem. Just nu är kuddarna på tork i bastun.
En fin fåtölj som jag ska sitta och läsa i när den torkat.

Jag gillar att fynda.

4 kommentarer:

  1. Det gjorde du bra!

    Nänä, detdär skulle jag inte alls ha velat ha...inte alls... ;)

    SvaraRadera
  2. När man fyndar sådär otippat, då är det ju fantastiskt.

    SvaraRadera
  3. Jag är så glad över mina fynd! Speciellt sedan jag upptäckte vilken fantastiskt skön möbel den där stolen faktiskt är. För nu har den torkat.

    SvaraRadera