24 augusti 2014

Nästa helg

Nästa helg ska jag åka till Åbo på kurs och vara borta hemifrån i tre hela dagar. Jag är mycket uppspelt. På ett sätt är jag samtidigt lite rädd att Edda kommer uppleva min frånvaro som svekens svek, men det blir ändå bäst så här nu, hon får ju lära sig att jag kommer tillbaka och att tillvaron är fin också utan mig.

Och sen blir jag glad igen när jag tänker på hur fint det ska bli att få koncentrera mig fullt på kursen (fredagens talare är barnboksexpert, t.ex!) och på att få vara med min kära vän Jenni som jag träffar alltför sällan. Sitta på nåt café på söndag och ta det lugnt. Eller kanske äta något läckert. Vad som helst kan hända! (kom inte och påstå att mina förväntningar är orimliga, tänk på att mina peaks i vardagslivet ofta består av att få städa ensam i ett par timmar, hände senast idag).

6 kommentarer:

  1. Åh, jag skulle också vilja lyssna på en barnboksexpert!

    SvaraRadera
  2. nej dina förväntningar låter nog helt realistiska, låter mer som en lyxig drömsemester för småbarnsmamman :) Tre dagar är en låååååång tid :) Njut!

    SvaraRadera