6 augusti 2014

Ho hooo

Så underligt. Klockan är sju i tolv och jag borde sova för länge sedan (jag har nattkläder, bettskena och öronproppar och borde med andra ord redan ligga utslagen i nattkoma) men här sitter jag och riktigt känner hur ögonen spärras upp av sig själva, hur nacken är vriden på alerten och hur... nej men hjälp, det är ju nästan som om jag har druckit kaffe OCH DET HAR JAG INTE. Vad är det som sker?

Jag är helt säker på att jag inte är utvilad och att jag därför inte somnar. Det kan hända att jag har för varmt för att slappna av. Det kan också hända att den färska insikten (fick samma insikt för några kvällar sedan, men sedan somnade jag och glömde bort den. Jag skulle vara en urusel guru.) att jag helt har glömt bort att momsdeklarera för årets andra kvartal (!!!) gjorde mig så paff att jag inte kan sova. Inte kan jag göra något åt det heller eftersom alla mina viktiga verifikat är nedpackade i en låda nånstans. Vilken amatörföretagare jag är. Som låter mig rubbas av en liten flytt.

Till mitt försvar vill jag meddelar att jag faktiskt har dammsugit övre våningen idag.
(Resten av dagen har jag däremot legat på soffan och läst och låtit barnen sköta sig själva och varandra. Tur att vi får lunchbesök i morgon så jag slutar vara så himla dekadent. Min fråga om hur folk hinner göra hushållsarbete torde just ha besvarat sig själv: man ska inte läsa. Alls. Då hinner man kanske till och med leka med sina barn ibland.)

4 kommentarer:

  1. Jag ligger också obehagligt vaken trots att kroppen signalerat trötthet länge redan. Två av mina tre barn har rastlös sömn, inte att undra på i denna förlamande hetta. Få se hur resten av natten fortlöper. #helvetiskhetta
    -Annis g

    SvaraRadera
    Svar
    1. NU börjar det äntligen bli svalare på nätterna. Det är skönt!

      Radera
  2. Du är inte ensam som sover med bettskena och öronproppar. Gör själv det med. Bettskenan för att jag har problem med käkarna och öronpropparna för att jag inte kan sova med mista lilla ljud omkring mig. Är verkligen helt beroende av att plugga igen öronen när jag går och lägger mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man känner sig ju som om man var rustad för krig :) Det är en knäpp syn.

      Radera