13 augusti 2014

I morgon, i morgon

I morgon börjar Idun ettan. I morgon börjar Lovis tvåan. Det pirrar i våra magar, det går knappt att äta. Men jag tror det blir bra, riktigt bra. Barnen har träffat flera av sina klasskamrater, Caj och jag har bekantat oss med flera föräldrar till barn som går antingen i Lovis eller Iduns klass. Och Caj kan börja lite senare i morgon så att båda barnen får en vuxen med sig i klassen om det känns som om det behövs, vilket det gör åtminstone i kväll.

Så där. Nu känns det som om det här Ålandslivet börjar lite mer på riktigt, faktiskt, när alla turister har åkt hem och vi stannar kvar och barnen börjar skolan.

Fast för Edda är det mesta som vanligt, bortsett från att hon har lite färre kompisar på dagarna. Om ni inte följer mig på instagram ska ni göra det (jag heter engulapelsin) så får ni se hur snabbt hon kan äta yoghurt. Det är lite imponerande, faktiskt.

4 kommentarer:

  1. Nystart är alltid lite pirrigt.. Det tyckte jag igår med när nya förskolegruppen kom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och så snabbt blir det vardag sen ändå. (Men vardagen är också trevlig.)

      Radera
  2. Spännande! Lycka till och Guds välsignelse till er alla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Skolstarten gick jättebra!

      Radera