18 april 2014

Påskpynt

När jag nattar Edda brukar jag ofta spela wordfeud, gå igenom min instagramfeed och läsa bloggar. På instagram för några minuter sedan såg jag målade ägg (!) videkissor (!) och påskhäxor (!), vilket fick mig att inse ingen i familjen, varken jag eller nån annan en enda gång har kommit på att påskpynta i år. Konstigt. Jo jag vet att jag hinner pynta ännu. Men jag tror inte jag vill. Det känns bra så här också.

Den enda påsktanken som sprang genom min skalle igår just innan jag skulle somna var den här: i morgon är det långfredag. Jag ska inte göra ett enda dugg.

Nu när dagen nästan är slut kan jag meddela:
Det gick bra!

4 kommentarer:

  1. Vilken befrielse att läsa att en annan inte heller håxat på att påskpynta i år. Tack!

    SvaraRadera
  2. Vi tog inte heller fram påskpyntslådan i år. Jag hade nog tänkt men... De enda påskpynten vi hade framme var de som barnen gjort i dagis. Jo, och så sådde vi lite påskgräs. Har man småbarn så får pynten dessutom aldrig vara i fred på hyllorna. /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man klarar sig utan. Man kan baka nåt gott istället. Eller bara äta nåt gott, det går också bra.

      Radera