30 september 2013

Arrangemangen

Så här ser våra vardagsmorgnar ut: 06.45 ringer väckarklockan. Jag vaknar och väcker alla andra. Caj går ner och kokar gröt, jag ammar Edda, får de andra att klä på sig, flätar några flätor, påminner om sängar som ska bäddas och gardiner som skall halas upp, sen går vi ner och äter gröt, vi äter alltid gröt inne i veckorna (om vi inte har försovit oss). Caj dukar undan frukosten och är hemma med Lovis och Edda medan jag cyklar med Idun till förskolan. När jag kommer hem lägger jag Edda i vagnen på terrassen. Om det är vår tur att föra Lovis och hennes bästis L cyklar Caj iväg med dem, annars går han ut och sköter om djuren. Jag sätter mig vid datorn och skriver. Förmiddagarna är ganska pålitliga som skrivtid, minst en timme får jag, ibland till och med tre. Just åkte min hemuppgift till Litterärt skapande iväg med e-post. Det var svårt, men nu är det gjort och jag ska fortsätta skriva annat.

Nästa Litt.skap.-träff är om ett par veckor. Det blir roligt. Fast vi vet fortfarande inte hur vi ska arrangera det hela, ska hela familjen komma med till Åbo eller åker bara Edda och jag? Tanken på att åka med husvagn får vi nog skippa, det är för kallt. Kommer det snö har vi inte en chans utan vinterdäck på vagnen och alla campingar har visat sig vara stängda. Vi börjar vara så många i familjen att vi inte täcks bjuda in oss som övernattningsgäster så där bara hos våra vänner och bekanta och det är dyrt och fullbokat på hotellen. Men.
Det är Iduns födelsedag den där lördagen. Det känns lite fräckt att åka iväg från henne då. Dessutom skulle det vara så skönt att kunna lämna Edda med de övriga i familjen en del av kurstiden så jag skulle få skriva i lugn och ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar