2 september 2011

Stolarna

Katarina Maria hittade jag för ett par veckor sedan ett gäng urfina, mörkgula stolar. Våra köksstolar är alla olika (nej två av dem är faktiskt likadana) och i uruselt skick. Två av dem har kollapsat under intet ont anande gäster och därmed förvandlats till ved, en är riktigt fem före att gå samma öde till mötes.

Tror ni att jag slog till då, där vid butiken? Nej det gjorde jag inte. Jag tänkte nämligen att jag säkert hittar flera stolar på Juthbackamarknaden (det fanns bara fyra eller fem på Katarina Maria). Men det gjorde jag inte.

Vi behöver nya stolar. Men gärna gamla och snygga. Har någon sex eller åtta snygga, gamla stolar till salu? Det gör inget om de behöver målas. Men de skall vara snygga. OCH STADIGA!

2 kommentarer:

  1. Ta kontakt med Svenska gården. Dom har överloppsstolar...

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Det skall jag göra!

    SvaraRadera