1 september 2011

Karriären del 2

Jag fick jätteuppmuntrande och positiva kommentarer på inlägget om karriärsfunderingarna och tycker jag vill förklara mig lite.

Min definition på karriär är att man målmedvetet jobbar för att uppnå något specifikt och sen får både credd och pengar för det, och det är kanske just det som jag saknar vissa dagar. Ganska mycket credd får jag i och för sig (TACK för de fina kommentarerna) men nån hög lön eller några fantastiska arbetsvillkor med långa semestrar och exakta arbetstider har jag så gott som aldrig haft.

Dagarna jag tvivlar är . De flesta dagarna tycker jag att mitt liv är alldeles fantastiskt och jag vill ju faktiskt inte heller göra karriär enligt definitionen ovan eftersom jag då skulle vara tvungen att välja bort en massa roliga saker. Jag tycker om att rå över min egen tid. Jag tycker om att hinna göra annat än jobba. Jag tycker om att få bestämma vad jag gör när i livet, utan att det nödvändigtvis skall leda till ett konkret resultat.

4 kommentarer:

  1. onödigt att påpeka det, men jag känner att vi liksom har en connection här.

    SvaraRadera
  2. Ja men det har vi absolut. Jag tycker att flera borde inse hur livet skall levas. Tur att vi i alla fall vet hur man skall göra :)

    SvaraRadera
  3. En två månaders semester i Karibien kunde ju av vissa anses som relativt lång semester?....:)...

    SvaraRadera
  4. Länge är det, skulle jag dessutom FÅ LÖN under tiden vore det ju en riktig semester :)

    SvaraRadera