30 september 2011

På kaffe


Jag säger alltid att jag skall på kaffe med någon fast jag oftast dricker te. Ordet fika ligger inte bekvämt i min mun, men det vore betydligt mer praktiskt.

Igår hade jag nöjet att gå på kaffe med en av mina favoritbloggerskor, Sara. Det är så roligt att träffa bloggare på riktigt och märka att det är lika lätt att hänga med dem på riktigt som i cybervärlden. Förutom att vara trevlig, rolig och snygg har Sara gett ut sin första bok (av många, hoppas jag) på samma förlag som jag. Så här dagen efter vår date kan jag bara konstatera att det utöver att diskutera familj och jobb var superintressant att jämföra förlagserfarenheter och skrivande. Sara, du är bra!

4 kommentarer:

  1. Malin, du är också så bra! det var jätteroligt att träffas, vi får se till att dricka kaffe ibland i fortsättning också! :)

    SvaraRadera
  2. Jag är också en inbiten tedrickare och brukar också allt som oftast gå på kaffe. Varför går man inte på te?

    SvaraRadera
  3. Hos oss fikar vi i tid och otid. Vare sej vi har fikabröd eller inte. Får nog en del reaktioner på våra sverigesvenska uttryck, annars är det ju nånslags utjämnad österbottnisk dialekt som råder.

    SvaraRadera
  4. Fika är en av de allra bästa orden i svenskan ;). Jag tycker att det är så tråkigt att så få finlandssvenskar använder den. Jag brukar använda den både med svenskar och sverigefinländare, fast vi pratar finska.

    SvaraRadera