18 maj 2014

Snudd på galenskap

Så att... ja. Just bjöd jag in 26 personer i två omgångar på Lovis åttaårskalas.

Det känns kanske inte helt rätt prioriterat att ställa till med två kalas veckan innan flyttlasset går. Det är ju inte som om vi saknar saker att göra från förr. Men Lovis måste nog få ha sina kalas (alla som minns barndomen vet att födelsedagskalas hör till det viktigaste i världen) och vi får helt enkelt ta ner lite på kraven. Inga kalaspåsar åt gästerna, till exempel. Och hela kompiskalaset får ske utomhus oberoende av väderlek. Trots att jag älskar kalasbak kör vi med glass och chips och popcorn den här gången. Och så får de leka. Så där som vi gjorde när vi var barn. Tio stickor på ett bräde, typ. Har ni tips på andra roliga lekar?

8 kommentarer:

  1. Det låter jättebra! Vi ordnade också ett födelsedagskalas just innan vi flyttade till Södra-Finland från Vasa. Vi bodde i församlingens hus så vi lånade en sal. Det är nog extraviktigt att få fira med sina kompisar innan man flyttar. Krafter och Guds välsignelse till ALLT!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis så tänkte vi. Det är nog viktigt med ett riktigt kalas fast det kommer mitt i allt möjligt annat. Vi orkar nog, tror jag. Kram!

      Radera
  2. Fotboll. Fyra mål.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fyra mål är jättekul. Fotboll tycker Lovis mest om när man bara spelar två och två, så det funkar inte för henne, tror jag.

      Radera
  3. Populära lekar på mitt jobb är tjärapyts och gäddan kommer. :) Hoppas hon får ett roligt kalas. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gäddan kommer är en klassisk hit, bra tips! Tack!

      Radera
  4. En väldigt uppskattad kalaslek hos oss är när man knyter en ballong i en bit snöre runt vaden på alla barn och sedan gäller det att trampa sönder dom andras ballonger medan man samtidigt försöker skydda sin egen ballong.

    SvaraRadera
    Svar
    1. JÄTTEBRA, Cickan, den leken har jag inte hört om förr och när jag presenterade idén för Lovis blev hon lika ivrig som jag. Det ska definitivt testas! Kanske vi ordnar skattjakt först då så de får hitta de färdigt uppblåsta ballongerna nånstans på gården...

      Radera