1 mars 2012

Chez Pierre

Innan vi åkte från Vauclin igår passade jag på att fotografera hemma hos vår hyresvärd. Pierre är en utomordentligt trevlig typ. Jag gillar verkligen alla småprylar, tavlor och färger han omger sig med, och spåren från hans jobb som inredningsplanerare och importör av indiska möbler syns överallt. Hela huset är väldigt långt ifrån det nordiska, vita, och jag som älskar färger njöt verkligen. Välkommen hem till Pierre!

Stilleben i trappuppgången

Bokhylla i en korridor

Orientalisk skoförvaring

Pierres föräldrar

Färgglada väggar

Ett av rummen som hyrs ut (inte vårt)

Sittplats på en liten upphöjning

Utsikten från grannens balkong. Atlanten. Vågorna.

Pierres ateljé

Trädgården

där det också fanns en liten fiskdamm med myggätande fiskar

Installation med minnessaker

Stor tavla ovanför orientalisk byrå

Utsikt från matsalsbordet

Köket. Notera de snäckfyllda burkarna på översta hyllan.



3 kommentarer:

  1. Härligt! Mysigt, färgglatt, personligt! Underbart med alla prylar, böcker, dynor... Tusen tack för titten!

    SvaraRadera
  2. Jag får grym lust att flytta in hos Pierre! Härligt! De där sängarna sku jag såå gärna ha i mitt sovrum! O trädgården,fiskarna! :)

    Välkomna hem igen! Hur är det med kranarna och byttan?

    SvaraRadera
  3. Carita: det var spännande att se hur annorlunda det känns att bo på ett ställe där man aldrig har behov av att skilja åt utomhus och inomhus på samma sätt som här.

    Melli: Sängen på bild nummer sex är egentligen fyra stolar som håller upp en resårbotten. Urhäftigt, tyckte både Caj och jag också!

    Tack för välkomnandet :)byttan är fixad, så även ena kranen. Espressomaskinens tank och en del till diskmaskinen samt övre våningens blandare måste ännu fixas, men på det stora hela fungerar det mesta som det skall.

    SvaraRadera