19 april 2010

Öl

Jag har varit i Åbo i helgen. Lördagen gick åt till att prata, nästan oavbrutet, 20 timmar i sträck. Det var roligt. På söndagståget norrut satt Hanna och jag mitt emot en ensam yngling som kan ha varit i vår ålder. På de två timmar det tog att åka mellan Åbo och Tammerfors drack han två liter öl och vi fick -genom att tjuvlyssna på hans telefonsamtal- veta att han var frustrerad över att inte få röka.

En liter öl i timmen, ensam på tåget, en söndagsmorgon. Så mycket vätska får de flesta inte i sig under en vanlig dag.

2 kommentarer:

  1. Undrar om du kanske kan hjälpa mej med ett tygproblem som dykt upp? Hittade ett tyg/ en bordsduk i skåpet som jag fyndade på loppis i vintras. Det liknar Marimekko, men är lite osäker... tänkte att du kanske vet? Satte upp ett rop på hjälp på bloggen. Tack!

    /Lina

    SvaraRadera
  2. Det låter som samma snubbe som satt mitt emot mig på väg till Hesa en dag. Klagade på att ingen ville prata. Jag låtsades sova.

    SvaraRadera