9 april 2010

Mitt liv som gymnast

Efter några år av pilates-högst-en-gång-i-veckan (med stark betoning på HÖGST) har jag på allvar börjat röra på mig mera. Jag går en jättebra pilateskurs, är på zumba 2 gånger i veckan och: det roligaste är att jag vågade börja på show&jazz i höstas, trots att jag inte dansat nästan alls i mitt liv. Det är så himla roligt! Jag är överraskad över hur skönt det känns och hur bra det får mig att må.

Men i början av maj är terminen slut på samtliga ställen och jag fasar lite för vad som ska hända sen. Om det alltid tar tre år för mig att få upp farten kommer jag inte att jumppa igen förrän 2014. Kanske jag måste börja jogga i maj. Har en föreställning om att mina nya löpskor i kombination med bra ljudböcker eventuellt kan göra det hela uthärdligt.

Ni får höra senare hur det går med den saken.

3 kommentarer:

  1. ååååååh, som jag skulle vilja röra på mej ordentligt just nu, men det är väl att snällt vänta ett gäng månader ännu...

    att jogga med ljudbok kan jag däremot rekommendera varmt!

    SvaraRadera
  2. Det är sant att dans gör gott, alla sorter.

    SvaraRadera
  3. Härligt med träningsinspiration! Själv överraskades jag av sådan för ett drygt år sen när jag hyrde ett halvårs medlemskap på ett fancy gym i Vasa. Sen tog medlemsskapet slut, jag blev gravid och vi flyttade från Vasa. Och nu är jag ständigt hopkopplad med en liten gullunge. Men vänta bara, en vacker dag kommer jag igen! Gymmen kanske har skojiga timmar på sommaren också? Och så brukar det väl finnas utomhusjumppa här och där den årstiden...

    SvaraRadera