13 juni 2014

Eddas hudvård


Detta inlägg är ett samarbete med Cosmetique

Edda fyller ett år idag! Ljuvliga unge. Vi har firat med frukost på café, kalas på en iskall strand (vi var elva personer på kalaset och det var det snabbast förberedda kalaset i vår familj nånsin: tre paket kex, en termos kaffe, två påsar chips och lite läsk. Det gick hur bra som helst, det också) och middag på en restaurang.

Förra veckan berättade jag att hon fått en hel del produkter från Mia på Cosmetique att prova på. Titta bara!





Jag brukar använda väldigt sparsamt med hudvårdsprodukter åt våra barn, oftast tycker jag det inte behövs, men när jag gör det känns det jätteviktigt att välja ekologiska produkter som barnens känsliga hud mår bra av.

Även om jag gillar The Organic Pharmacys vuxenprodukter så är mina känslor för deras bebisprodukter snäppet starkare! De är dryga, doftar gott och känns trygga att använda. Särskilt förtjust är jag i tuben med Nappy Balm som är helt fantastisk, en röd bebisrumpa är som ny följande morgon om man smörjer på lite Nappy Balm på kvällen (om du är ett fan av av Elizabeth Ardens 8 Hour Cream kommer du för övrigt att älska den här, Nappy Balm känns som en ekologisk barnvariant av 8 Hour Cream). Ett stort plus (eller minus, med tanke på klott-risken) är att Edda älskar att leka med tuberna. Jag tror hon vet att de är hennes, eller så är det något med formen, men hon blir väldigt arg om jag försöker ta dem ifrån henne. Varje gång.

Edda i badet
Just nu har vi ju inget badkar, så jag har bara packat ner hennes Nappy Balm. Men åh så jag ser fram emot att få ge Edda ett riktigt härligt, varmt bad igen, tvätta henne med den aprikosdoftade badtvålen och smörja in henne efteråt. Få saker slår en nybadad, väldoftande bebis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar