27 juli 2011

Sista semesterdagen

Idun och Michel

Lovis och Henni Lintunen

Hitta kycklingarna. De är fyra, alla syns.
Idag har jag legat i solstolen och läst, hela dagen. Caj har jobbat flitigt på gården med att bygga reden och hämta en isolerad lekstuga som hönsen skall bo i i vinter. Hönorna har kacklat och kucklat, och barnen har lekt, lekt, lekt. Mest prinsessa, som vanligt.
The solstol, full med kuddar. En uppskattad morsdagsgåva.

Men jag har bara legat stilla i solstolen och läst min bok. Ibland har jag stigit upp och lagt mig i hängmattan istället och läst där en stund. Ofantligt härligt. Det stör mig lite att jag inte tog mig tid att slappa så här mycket förrän sista semesterdagen. Nåja, bättre med en dag än ingen dag, tycker jag. Och jag kommer förhoppningsvis inte att jobba dygnet runt, så jag kan ta det lugnt efter jobbet, tänker jag mig.

Dagen avslutades med ett utlovat dopp vid Sandåsen. Förfärligt uppfriskande. När de har somnat (det har de inte än) skall vi se på en film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar