28 juli 2011

Bääär

Så. Det var den semestern. Tur att jag har ganska korta arbetsdagar ibland, för nu har jag redan jobbat klart för idag.

Det här blir ett tråkigt inlägg för alla som inte tycker om bär eller uppräkning av hur mycket någon (jag och Caj i det här fallet) har lyckats plocka. Om detta faller utanför ditt intresseområde ombeds du sluta. läsa. nu.

Björnbär redo att frysas. En sort hette Sonja
Hej, du som inte slutade läsa. Vi har alltså plockat en massa bär, när jag var ledig. 12 kilo jordgubbar och kanske 4 kg blåbär. Vi har också köpt över 2 kg björnbär från ett ekologiskt växthus här i närheten. Frysarna är smockfulla. Var skall lingonen, hallonen, blåbären vi ännu inte har plockat, svampen och älgköttet rymmas? Kanske vi får skaffa en ny frys...

Egentligen tycker jag inte så mycket om att plocka bär. Men jag älskar att kunna äta dem hela vintern. Och det är faktiskt viktigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar