1 juli 2011

Hennes kamp

Jag: Men nu MÅSTE ni städa om vi skall kunna fara till Vasa när vi har tänkt.
Idun: Men MAMMAAA. Man måste ju kämpa och kämpa och kämpa. Det är ju inge lätt.

Nå, jag kan inte förmedla hur kul det där lät i kombination med tonfallet och den martyriska minen. Det finns ingen som tycker sämre om att städa än Idun, tror jag. Och ingen som glömmer lika fort vad hon håller på med. Jag hoppas att det går om med åren...

... för så här såg det ut fem minuter senare när jag kollade om de kommit någonvart. Jovars. De hade kommit sig ända till sängen där de låg och låtsades att de skypade med varandra (Av någon anledning svarade de "Livet på landet" när det ringde). Men leksakerna, de låg kvar.


4 kommentarer:

  1. Idun - Jättefint namn!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du tycker det! Det tycker ju vi med :)

    SvaraRadera
  3. vad tur att du bloggar om vad de säger, för varje dag måste jag kolla om jag får skratta lite åt deras härliga påhitt! Jag älskar deras kreativitet!

    SvaraRadera
  4. Ja, det är tur att jag skriver upp det på bloggen, man glömmer så fort!

    SvaraRadera