16 juli 2014

Magnus-Maria

I går bokade jag biljetter till operan Magnus-Maria som hade premiär här i Mariehamn i går (den drar vidare till Jakobstad nästa lördag, hett tips!) Jag och min kusin Emma ska gå på torsdag har vi tänkt. Jag är en mycket oerfaren opera-dam trots att jag tog lektioner i klassisk sång under många år. Jag är rädd att en del kommer gå mig förbi. (Jag tror emellertid att det inte kommer att gå som i Intouchables, när assistenten fick gå på opera tillsammans med sin arbetsgivare och höll på att skratta sig fördärvad när ett träd som såg ut som en broccoli plötsligt drabbades av ett aggressivt sånganfall. Det är en fruktansvärt rolig scen.) Det blir spännande. Dessutom är det min begåvade kompis Minna som har designat kostymerna, de lär vara något alldeles enastående fick jag höra från en säker källa häromdagen.

Och så är det snart Rockoff här i stan. Jag överväger starkt att gå och lyssna på Laleh på söndag.

I övrigt fortsätter vi träffa en massa folk, det är roligt! Min litt.skap.-kompis Riina kom hit med sin vän Ette i söndags, i måndags var vi på kalas (det vattnas ännu i munnen på mig när jag tänker på alla läckerheter Karin hade dukat fram) och i går kom min farbror Bossan hit tillsammans med Emma, Marc och deras barn på lite middag. Innan dess hade Lovis, Idun, Edda och jag varit på en träff med några mammor och barn i samma åldrar som vi. Och så är det simskola varje dag. Vårt sociala liv här överraskar mig varje dag. Det är nästan så vi inte hinner med annat.

6 kommentarer:

  1. Jaa! Gå och lyssna på Laleh och njut för mig också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Kanske! Jag vet inte ännu, men det lutar nog åt det hållet.

      Radera
  2. Jooo missa inte laleh!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska försöka låta bli (att missa alltså)

      Radera
  3. Härligt att det går så bra för er! Jag gläder med dig!

    SvaraRadera