31 juli 2012

Mitt liv i en låda

Utöver tvålsamlingarna gör jag förstås andra fynd medan jag städar. Gamla utvärderingar från mitt år som utbyteselev (ni anar inte vilken streber jag var, höga betyg och lysande omdömen, jag känner mig riktigt duktig, så här femton år senare.) En stor låda med blandade, osorterade noter (åh, vad det har varit roligt att sjunga i olika körer genom åren, där fanns Faurés requiem, Mozarts kröningsmässa och en massa noter från när jag tog sånglektioner på nittitalet). Och en stor, tung, kompakt bananlåda, alldeles proppfull med dagböcker.

Jag skrev dagbok varje dag i nio år, sporadiskt åren runtomkring. Jag tror att böckernas antal är över 40. Jag bläddrade lite blygt i några av dem. Någon dag skall jag läsa igenom dem alla, men inte nu. Det kräver eftertanke, lugn och tid att ta sig an ett helt liv i en låda.


Och det är ju faktiskt inte särskilt underligt att jag bloggar. Jag har uppenbarligen alltid haft ett behov av att skriva av mig.

2 kommentarer:

  1. Jag har en hög med brev som jag fått av dig! Där finns bland annat en mycket genomtänkt plan för vem vi skulle gifta oss med och var vi skulle bo! Haha! Jag skrattade så jag grät när jag läste breven! Det blev inte RIKTIGT så :) Du kan få breven vid tillfälle om du vill!

    T:s syster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj DET skulle jag vilja läsa. Haha! Det var säkert riktigt bra att vi inte fick som vi ville.

      Radera