7 juni 2012

Händelsereferat


Innan jag lämnade huvudstaden hann jag hälsa på i de nya förlagsutrymmena och prata manus, gå en dag till på skrivarkurs, besöka Atheneum där Maria och jag tittade på Helene Schjerfbecks vackra tavlor och tillbringa en eftermiddag med mina värdar Bob, Maria och Alf på deras kolonilott. Ett ljuvligt ställe! Trädgården var proppfull med vallmo, pioner, förgätmigej och andra fina blomster och dessutom bjöd de på god mat, en av mina största svagheter. På plats fanns också Nina och hennes sambo Juhana, de skall få en bebis närsomhelst.

Bob och Maria inne i kolonilottsstugan

Marias syster Nina och hennes bebismage

Nu är jag hemma igen. Idun kröp ner under mitt täcke i gryningen, kramade mig hårt och sade "Mamma, jag tycker om dig FÖR mycket". Åh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar