21 juni 2012

Farten

Dagarna flyger verkligen förbi. Utan struktur, nästan utan resultat. Idag har jag varit på Sh'bam, shoppat (!) en klänning, försökt reda upp i huset och bakat bröd. Det har tagit hela dagen, I tell ya. Jag fattar inte. Ja förresten har jag skruvat fast en snedslå i mitt skåp också. Där har vi det. (Eller nä, där har vi det absolut inte, för det tog tre minuter).

Jag älskar sommaren. Men det känns som om jag inte hänger med i dess hastighet. Kan det inte vara tvärtom? Isvinter i tre månader, och sedan höst, vår och sommar resten, istället för sju månader smällkyla, en månad vår, en höst och tre sommar (om man nu tolkar snöfrihet och nedsatt behov av ytterkläder som sommar. Vilket man nog måste göra om man inte vill bli galen.)

1 kommentar:

  1. Ja precis. Man hänger inte med och därför har jag hängt ifrån mej tanken på av att hinna ikapp sommaren.
    Det är faktiskt carpe diem som gäller...
    Men.
    Vi är som blommorna på ängen, lika dåraktiga.

    SvaraRadera