21 oktober 2018

Man kan ju tänka på allt möjligt

Det har varit ganska lugnt och skönt med höstlov. Vi har gjort trevliga saker som att fira Idun som har fyllt elva, ätit middag hos Simon och Christin, åkt på åttaårskalas till Marias familj i Nedervetil, till Vasa för att hälsa på Jonas & Saija, tittat på Ultimate Beastmaster (vi har bara ett ynkligt avsnitt kvar av säsong tre nu, buhu. Men det är finalen, jippii) och igår var Caj och jag riktigt vilda och började titta på Crazy Stupid Love på Netflix klockan ELVA! Då borde jag ju egentligen redan ha sovit, men efter att ha tittat en liten stund ville jag titta färdigt och jag kom mig i säng först efter klockan ett nån gång. Nu förstår jag att det här är helt normalt för många, men jag är hemskt kvällstrött och älskar att gå och lägga mig om kvällarna numera. Men ja, Crazy Stupid Love är (fortfarande, har sett den förr) en superb film, rolig, romantisk och lite sorglig på sina ställen. Och det finns så många parallellberättelser som alla är intressanta på sitt sätt.

Just nu kokar jag äppelmos (tänk att det ännu går att plocka äpplen i oktober) och städar lite här eftersom det är skitigt och råddigt. Jag målade aldrig Eddas skrivbord som jag sa på instagram att jag skulle göra. Nu har jag börjat överväga att kakla golvet i tamburen istället (vi kom aldrig till skott då vi renoverade och har haft en kuramatta där istället i tre år). Man kan ju tänka på allt möjligt utan att faktiskt göra något har jag märkt. Både synd och lite skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar