29 oktober 2018

Hemma igen

Jag är hemma från Helsingfors bokmässa, den sista bokmässan för i år, och bestämde mig på tåget hem att jag inte skulle jobba i dag. Men det är lite svårt, för med några minuters eller halvtimmars mellanrum längs med dagen har jag kommit på något jag borde ta itu med.
Men nej.
Det fick vänta.
Jag försöker lära mig hur viktigt det är med vila och återhämtning.

Bokmässan var jätterolig! Programmängden var alldeles lagom: fyra framträdanden, två intervjuer, två fester och ett möte, allt detta fördelat på fyra dagar. Jag hann med netflix, stickning, luncher och till och med att gå på stan (pyttelite, men ändå) däremellan.

Det jag gillar mest med bokmässan i Helsingfors är att jag får träffa så många bekanta där. Det jag gillar sämst är att allt är så yrt, det är svårt att koncentrera sig på att prata med en person ordentligt eftersom allt rör på sig hela tiden runt en, ljudet och alla som går förbi får mig att tappa koncentrationen helt och hållet. Nu är det skönt att vara hemma i lugnet och tystnaden (nåja, det där gällde mest under dagen då alla barn var på sina respektive ställen, hehe).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar