15 januari 2017

Tillsammans

Jag har flyttat! Förr satt jag och jobbade i Campus Allegro, men mitt rum var dragigt och hyran bara steg, så när vi åkte till Malta flyttade jag ut från Campuset (tillfälligt, trodde jag), och in i Strengbergs gamla tobaksfabrik tillsammans med Lisen och Sofie. Jag sitter i ett roligt rum rakt under klockan, halva rummet har en takhöjd på cirka fem meter och andra halvan är bara två meter högt. Där finns två soffor, tre tjocka mattor, två skrivbord, en La-Z-boy (som jag fick googla för att stava rätt, haha) ett litet kök, tre höga fönster med utsikt över skolparken och sällskap nästan varje dag.

Till en början trodde jag det här med att dela rum inte alls skulle vara något för mig. Jag tycker jättemycket om att prata med folk och jag förutspådde trevliga men ineffektiva arbetsdagar. Eller jätteensamma dagar då jag är där för mig själv, det finns ju inget kafferum jag kan gå till för att träffa folk, utan när ingen annan är där är det verkligen ensligt.

Ingen är gladare än jag över att jag hittills har haft fel! Jag har haft sällskap så gott som varje dag, och varje dag har vi som varit på plats ändå uppnått de ordmål vi har satt upp för oss. Det är något sporrande med att sitta i en soffa och höra hur en kompis knattrar på med sin text i soffan bredvid. Och inspirerande att kunna diskutera den pågående texten med en annan som skriver, en som tar ens text på allvar, oavsett hur knäpp den låter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar