13 september 2016

Livet är en fest

Jag sitter på tåget till Helsingfors. I dag ska jag vara med som gäst i Estrids bokklubb, i morgon har jag två möten och en fest, och på torsdag åker jag hem igen efter frukosten. Just nu känns det som om mitt arbetsliv är världens lyxigaste. Hotellfrukost två morgnar i rad, dessutom, en av dem tillsammans med min kära kusin Emma.

Just åt jag min matsäck (det bästa med tågresor, tycker jag): yoghurt med en massa nötter, frön och hallon, ett litet höstäpple och ett par smörgåsar med avokado, tomat och örtsalt. Och innan dess började jag läsa Marias nya bok Naondel (jag har läst cirka 120 sidor – hittills är den helt fantastisk, jag vill bara läsa mera och mera). Efter att jag hade ätit skrev jag ett halvt kapitel på ett pågående projekt. Ja, vad kan man säga annat än att livet är en fest. (Och att min uppräkning av det jag har gjort under den här resan följer samma kronologi som böckerna i Maresi-trilogin, haha.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar